Wissel je veel gegevens en documenten uit met klanten of partners? En worden deze allemaal “handmatig” afgehandeld? Worden documenten apart aangeleverd in aparte e-mails? Met een klantportaal gebaseerd op Dynamics 365 heb jij alles op 1 centrale plek. Dit biedt overzicht voor zowel jouw bedrijf als voor de klant. Hieronder een aantal voorbeelden.

Klantportaal

Gaat al het klantcontact nog via e-mail of zelfs telefoon? Worden opgestuurde documenten 1 voor 1 behandeld? Erg tijdrovend, niet? Met een klantportaal kun je dit proces automatiseren. De klant wordt in stapjes begeleid door het proces waar jullie samen doorheen gaan. Daarnaast kan de klant precies zien wat de status is van allerlei gewenste onderwerpen. Is de aanvraag in behandeling? Bij wie ligt de aanvraag? Welke documenten zijn er ook alweer uitgewisseld?

Projecten

Als je veel werkt in projecten met klanten kun je je vast in het volgende herkennen: je krijgt veel vragen over het lopende project. Hoe zit het met de projectstatus? Hoeveel uur is er al geboekt op het project? Wat is de status van het budget? Wie werkt er aan mijn project? Met een klantportaal kun jij de klant laten zien hoe het ervoor staat. Zo voorkom je vele mailtjes met vragen die allemaal apart beantwoord worden. Informatie nodig van de klant? Laat de klant een document of meerder documenten toevoegen aan het project.
Met het portaal geef jij jouw klant een overzichtelijke weergave. Zo’n portaal geeft niet alleen een overzicht voor de klant, maar ook voor de medewerkers binnen jouw bedrijf. Zo weet iedereen hoe het ervoor staat en kunnen hierin geen misverstanden ontstaan.

Customer Service

Met de customer service binnen het klantportaal krijg je de mogelijkheid om serviceprocessen te managen. Komt er een klacht of een vraag binnen? Hiervan wordt binnen het portaal een case gemaakt en deze case kan worden opgepakt door 1 van de medewerkers. De klant die de klacht/vraag heeft ingediend, kan precies zien wat de status is.

Integratie met Dynamics 365

Omdat het klantportaal gebaseerd is op Dynamics 365, is er sprake van een makkelijke integratie tussen verschillende afdelingen

  • Sales
  • Projecten
  • Customer service 
  • Fieldservice

Marketing

Het klantportaal is ook te gebruiken voor marketingdoeleinden. Doordat jij namelijk overzichtelijk hebt wie wat vraagt en hoe vaak, kun je hier op inspelen. Je legt immers waardevolle data vast.

De voordelen van een klantportaal

  • Het geeft je de mogelijkheid om middels een online interactief portaal contact te hebben met je klant en andere relaties
  • Het zorgt voor een hogere klanttevredenheid
  • Het heeft lage kosten doordat het portaal arbeidsintensieve processen automatiseert en versneld

Meer weten?

Aarzel niet en neem contact op!

Neem contact op!