Social Engagement is één van die termen die soepel van de tong rolt bij iedere moderne marketingmanager. En dat is niet voor niets. Het omvat het proces van identificatie, evaluatie en opvolging van wat er op social media wordt gezegd over jouw bedrijf, product of merk. Een slimme techniek die jou, met de juiste tool, je potentiële klanten op een presenteerblaadje aanbiedt. Consultant Enes Bircan biedt een kijkje in de keuken.
Zo denken je klanten écht over jou
In Dynamics 365 kun je krachtige sociale inzichten verkrijgen door Dynamics 365 te verbinden met Social Engagement. Een slimme techniek die de sociale media binnen handbereik brengt van jouw verkoopteams, klantenservicevertegenwoordigers en ieder ander in de organisatie. De eenvoudig te begrijpen widgets bieden je inzichten en helpen jou begrijpen wat je klanten of prospects over jouw producten, merken en diensten zeggen. Kortom, Social Engagement biedt je een dynamische, real-time en natuurlijke manier om te achterhalen wat jouw klanten écht van je vinden.
Potentiële klanten op een presenteerblaadje
Onlangs nog koppelden wij Social Engagement aan Dynamics 365 voor een klant in de rozen. Deze klant wenst in te zien wie wat over hem zegt en wie ook daadwerkelijk geïnteresseerd is in zijn product. Vanmorgen nog poste de klant een bericht op Facebook. De reacties daarop worden nu automatisch voor hem inzichtelijk in Dynamcis 365. De marketingmanager beoordeelt welke reacties afkomstig zijn van potentiële klanten en voert deze door naar Dynamics 365. In Dynamics 365 wordt door middel van een automatisch proces een Lead aangemaakt. De salesmanager krijgt daarvan bericht en volgt op. Potentiële klanten op een presenteerblaadje; een kind kan de was doen.
Wil jij meer weten over Social Engagement, neem dan gerust contact met ons op. Wij staan voor jou klaar.