Wil jij jouw CRM kunnen beheren vanuit Outlook? Dat kan! Lees snel verder om te kijken hoe.

Het probleem

Wanneer er e-mails binnenkomen van nieuwe personen, mis je de eenvoudige mogelijkheid deze personen als centraal contactpersoon toe te voegen in het CRM vanuit Outlook. Het CRM systeem en Outlook staan hierbij totaal los van elkaar. Hierdoor moet je steeds wisselen tussen programma`s om de gegevens in te voeren. Of in een andere situatie wil je mailverkeer en afspraken van je sales activiteiten eenvoudig centraal opslaan maar moet hiervoor veel handelingen verrichten.

De oplossing

De oplossing voor het beheren van je CRM systeem in Outlook is makkelijk! Door Dynamics 365 als CRM systeem te gebruiken is er een complete integratie met Outlook mogelijk. Dit komt doordat zowel Dynamics 365 als Outlook van Microsoft zijn waardoor integratie makkelijk is! Met deze integratie kun jij vanuit Outlook alle zaken rondom CRM regelen.

Hoe werkt het?

Wanneer er integratie plaatsvindt, komt er een Dynamics 365 knop in Outlook. Met deze knop kun jij eenvoudig je CRM beheren in Outlook. Wanneer er bijvoorbeeld een e-mail binnenkomt van een nieuw persoon kan deze via Outlook toegevoegd worden aan Dynamics 365. Dit doe je door rechts bovenin op de Dynamics 365 knop te drukken. Hieruit verschijnt een kolom met alle functionaliteiten uit Dynamics 365. Je kunt deze persoon nu dus toevoegen als contactpersoon, maar ook als lead of opportunity!

Voorbeeld van toepassing

Wanneer er een e-mail binnenkomt van een persoon die in CRM al geregistreerd staat als contactpersoon, herkent Outlook deze. Als er vervolgens op de Dynamics 365 knop wordt gedrukt, komt alle beschikbare informatie uit Dynamics 365 tevoorschijn. Stel de e-mail die binnen is gekomen gaat over een aanvraag. Deze aanvraag wil je natuurlijk registreren als verkoopkans. Deze verkoopkans is meteen aan te maken vanuit Outlook. Deze informatie is natuurlijk later ook allemaal terug te vinden in Dynamics 365.

Opslaan bij specifieke bestaande verkoopkans

Wanneer een email hoort bij een specifieke lead of verkoopkans kun je deze er eenvoudig aan koppelen. Daarnaast weergeeft Outlook aan de rechterzijde alle informatie weer over de desbetreffende verkoopkans en klant. Op deze manier hoef je dus niet perse naar CRM voor het inzien van relevante informatie.

Informatie altijd beschikbaar voor iedere collega!

Het handige van de integratie tussen Outlook en Dynamics 365 is de relevante informatie die opgeslagen wordt in CRM. De gegevens, de verkoopkans en de gerelateerde e-mails worden opgeslagen in Dynamics 365. Collega’s kunnen zo altijd op de hoogte blijven van het klantcontact dat er is geweest!

Mobiel beschikbaar

Ook via de Outlook app op de mobiel is het mogelijk om gebruik te maken van de integratie met Dynamics 365. Dit heeft een vergelijkbare interface als de Outlook app op de computer.

Kort samengevat

Met de integratie van Outlook en Dynamics 365 kun jij contactpersonen beheren (aanmaken, contactgegevens ophalen en inzien), kun je leads en verkoopkansen aanmaken en wordt alle relevante informatie opgeslagen in Dynamics 365 zonder dit programma te hoeven openen!

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou? 

Aarzel niet en neemt contact op!

Neem contact op!