Herken je dit? Klantgegevens in overvloed, maar versnipperd door het hele bedrijf? Informatie A bij afdeling A en informatie B bij afdeling B? Zonde, want hierdoor is het lastig om jouw klantbehoeftes goed in te schatten en hier slim op in te spelen. Een 360-graden klantbeeld brengt daar verandering in. Dit klantprofiel brengt alle informatie over jouw (potentiële) klanten samen. Daarmee ben jij jouw klanten altijd één stap voor met relevante marketinguitingen, sales en meer!

Versnippering: zonde!

Werk jij met verschillende softwarepakketten en e-mail-mappen, waarin jij versnipperd gegevens over jouw klanten bewaard? Zonde, want een goed klantbeeld lijkt zo onbereikbaar. Voor je medewerkers is de informatie vaak onvindbaar en voor je klanten werkt het frustrerend dat ze telkens opnieuw hun verhaal moeten doen. Dit alles kost extra tijd, extra geld en levert je uiteindelijk niets meer op dan een boel frustratie.

Ga voor een holistisch beeld

Hoe je deze frustratie uit de weg ruimt? Met een 360-graden klantbeeld. Hiermee krijg jij een holistisch klantprofiel met klantdata vanuit verschillende kanalen en systemen. Alles in één overzicht, beschikbaar voor iedereen die jij daar toegang tot verleent. In één oogopslag zien jouw medewerkers en jij wat er speelt bij je klanten. Van aanwezigheid en gespreksstof op social media, tot vragen, klachten en openstaande facturen. Kortom; een soort persoonlijke cockpit waarin jij precies ziet wat er bij en rondom jouw klanten speelt.

En help je klanten écht goed

Dit 360-graden klantbeeld helpt je jouw klanten écht goed te helpen. Je blijft ze steeds één stap voor met relevante informatie op het juiste moment. Jij ziet mogelijke obstakels en kansen en bereid hen voor op de toekomst!

Wil je meer weten over een 360-graden klantbeeld? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan voor jou klaar!